Inpå din hud

Inpå din bara hud, lever jag.
Du står här, alldeles naken, framför mig.
Och jag tar för mig.
Du är förförisk men du tror mig inte, när jag säger så.
Det skiter jag i.
Kommer få dig att tro mig
en vacker dag.
Du är vacker som en dag.
Tro mig inte då, men det är sant.
Gammal, säger du.
Erfaren, kontrar jag.
Du undrar, vad skillnaden är.
Ingen, blir mitt svar.
För…
för mig är gammal,
inte negativt.
Men det är det för dig? viskar jag.
Du säger inte emot, vilket du borde.
Du anser dig själv för gammal,
vilket är fel, för jag menar det jag sagt.
Men om det känns bättre, är erfaren vårt ord.
Om inte annat, är det ett vackert ord.
Ligger bättre i munnen,
precis som du...


Kommentarer
Postat av: johanna

vackert och väldigt ömsint.. :) <3

2011-10-05 @ 22:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0