Lås upp mig

Lås upp mig.
Jag har barrikaderat min dörr och kan inte andas.
Spräng den, slå eller smek. Se till att jag öppnas,
för dig…
Det är nu det gäller och vi vet båda två,
att tiden står still.
Den väntar på oss, när vi kommer ifatt.
Vi tar in på tiden, som vet vad vi inte har sett.
Universum står redo och vi kommer ikapp.
Hinner fram till den verklighet som vi så länge
bortsett ifrån.
Den destruktiva lögnen har varit lättare
att ta till.
Vi har använt den väl. Men den har smärtat mer.
Gud vet varför vi väntat,
men jag kan inte se.
Kan inte se varför jag stoppat.
Har du stoppat, du med?
En dag berättar du nog.

Lås upp mig nu,
så början får ta vid...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0